Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ferihegyi Repülőtér közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ferihegyi Repülőtér közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
MUT Műhely - 2009. március 9.
Ferihegy – Budapest Légi Kapuja
A MUT Műhely ez alkalommal a Fővárosi IVS-ben is nevesített (Budapest légi kapuja) 6. projekt térséggel foglalkozott. A Meghívott előadók Beleznay Éva (Budapest mb. főépítésze), Schuchmann Péter (a Pestterv Kft ügyvezetője), Szinai János (Vecsés főépítésze) voltak, de részletesebben hozzászóltak a kérdéskörhöz Schőmer András építészmérnök, a Ferihegyi szabályozási terv vezető tervezője és Hardy Mihály a Budapest Airport Zrt.
A Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) székházában 2009. március 9-ére összehívott beszélgetés meghívott előadói Beleznay Éva (Budapest mb. főépítésze), Schuchmann Péter (a Pestterv Kft ügyvezetője), Szinai János (Vecsés főépítésze) voltak, de kifejtette álláspontját Hardy Mihály (a Budapest Airport Zrt. vállalati kapcsolatok igazgatója) is.
A projekt térségben korábban megkezdett koordinációs munka eredményeként Ikvai-Szabó Imre főpolgármester helyettes kezdeményezésére már korábban felállt egy operatív munkacsoport, amelyet a Budapesti Főépítész Iroda koordinál1, tagjai az illetékes önkormányzatok főépítészei, a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács (BAFT)2 és a tervező csapat3. Emellett dolgozik egy politikai döntéshozói munkacsoport is a főpolgármester-helyettes, az érintett kerületi és települési önkormányzati polgármesterek és a BAFT politikai vezetőinek részvételével.
|
|
1985. novemberében készült el a 2A terminál, majd 1999-ben a 2B, melyek együttes kapacitását a mai 7-8 millió fős utasforgalom jelentősen meghaladja.
A német tulajdonos fejlesztési elképzelései szerint tervezték a tervtanács előtt bemutatott bővítést. A két terminál közötti kiszolgáló egységek bontásával mindkét terminált egy új, „Skycourt” pláza térre fűzi fel a terv. Központosítják a csomagirányítást, a kereskedelmi és a kiszolgáló részeket.
ICAO kód / ICAO code | LHBP |
Név / Name | Budapest Ferihegy |
Pozíció / Location | 16km/9nm ESE Budapest |
Koordináta / Co-ordinates | N472622 E0191543 |
Magasság / Elevation | 151m 495ft |
Hívójel / Callsign | Ferihegy Ground/Ferihegy Tower/GAT/Budapest Approach |
Frekvencia / Frequency | 134.55/121.9/118.1/130.9/129.7-122.975-119.5 |
NAV AID | 110.5 FER 130, 111.7 BPL 130, 109.5 BPR 310, 111.5 FHL 310 |
Forgalmi kör / Traffic Pattern | LH, RH 1500ft AMSL |
Repülőtér kat. |
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Közzététel
|
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Budapest Airport Zrt. Budapest, Ferihegy 2 Nemzetközi Repülőtéren ideiglenes transzfer folyosó és poggyászosztályozó csarnok építése építéshatósági engedély ügye
|
Szerző:
|
Határozat
|
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Milyen ütemben és hogyan épül Ferihegy2?
A tervek szerint a 2-es terminál teljesen megváltozik. Első fázisban
(2009 végéig) egy hatalmas kagylóra emlékeztető (Sky Courtnak nevezett)
új terminált építenek a jelenlegi 2A és 2B terminál közé. 40
százalékkal nő a check-in terület, 18 új ellenőrző kapu létesül.
Duplájára nő a terminál kereskedelmi területe, több bolt, étterem,
üzlet lesz benne. A bontási munkák szeptemberben kezdődnek.
A második (2010.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Budapest Airport közvetlenül kívánja tájékoztatni a brit érdekvédőket, hogy részleteiben mutassa be a vállalat átalakítási programját. A programnak köszönhetően a légiközlekedési és gazdasági válság miatt eddig nem volt szükség tömeges létszámleépítésekre a Budapest Airportnál.
2009. január 27. – A Budapest Airport (BA) vezetése meghívja a brit Unite the Unions érdekképviselet képviselőit és a Heathrow Liason Committee tagjait, hogy részletes tájékoztatást adjon a Budapest Airport átalakítási programjáról.
"A gazdaság a politika fogságában van", ezzel a kijelentéssel indította Bajnai Gordon a mondandóját 2006 tavaszán Nagy Vajda Zsuzsával folytatott interjújában. Ez a furcsa páros a Budapest Airport működését hogyan befolyásolja?
Gazdaság és Politika - A furcsa pár című két napos Vezérigazgató találkozón tartott előadást Bajnai Gordon, a Budapest Airport privatizációja után közvetlenül kinevezett igazgatósági elnöke 2006 április 4-én Gödön. A menedzser az mfor.hu-nak gazdaságpolitikai meglátásairól, az új brit tulajdonos fogadtatásáról és az üzleti radikalizmusról nyilatkozott.
16 éve | B Klári | 0 hozzászólás
B Klári 4 hete új blogbejegyzést írt: A 2025. júniusi indiai balesetnél a felszálló gép hajtóművei teljesítményének csökkenése okozhatta
B Klári 4 hete új blogbejegyzést írt: Repülőgépek eseményeiről számol be az Airportal.hu és a Flightglobal.com
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás